кликни меня

кликни меня
пропагандируй мир и добро!

пятница, 5 октября 2012 г.

Вице-Спикер Парламента В.Плахотнюк открыл в ТУМ новую лабораторию.


В Техническом университете Молдовы открыли современную лабораторию
Таким образом помочь студентам совершенствовать свои знания помогли Фонд Edelweiss и Фонд LED

8166_268523159935879_1796928387_n


Înapoi la facultate... 

Ieri am fost la Universitatea Tehnică. A fost un moment emoționant, pentru că UTM este locul în care m-am format, locul în care mi-am petrecut cei mai frumoși ani din tinerețe.

Vizita mea a fost prilejuită de un eveniment organizat de Edelweiss, fundația pe care o patronez. Este vorba de o sponsorizare, care vine să îmbunătățească viața studenților și profesorilor de la UTM. Nu voi intra în detalii legate de această sponsorizare. Este doar un mic gest de recunoștință pe care mi-am dorit să-l fac pentru ceea ce mi-a oferit mie Universitatea Tehnică.

Ieri, când stăteam de vorbă cu profesorii și studenții de acolo, mi-am amintit cum am mers eu la UTM, mi-am amintit de viața din cămin, cum, așa cum ați făcut și voi probabil, îmi uscam noaptea pe calorifer singura cămașa pe care o aveam, să o pot purta în ziua următoare. Erau vremuri grele, aveam haine puține, dar ambiții foarte mari.

Am constatat, însă, cu amărăciune, că nu s-au schimbat prea multe lucruri, față de perioada în care eram student, în ceea ce privește dotarea tehnică a UTM. Ca și la celelalte universități, baza materială este săracă. Mă gândeam azi că măcar noi, foștii studenți care avem o situație materială mai bună acum, să facem ceva. Eu am făcut un prim pas, poate gestul meu îi inspira și pe alții. Nu vă imaginați cât de mult îi poate ajuta pe cei de acolo, orice sprijin care vine să le facă pregătirea mai ușoară și mai bună.

Statul încă nu poate, din păcate, să facă mare lucru în această direcție, dar vor veni și vremuri mai bune. Până atunci, ceea ce poate face statul, este să găsească resurse pentru a crește salariile profesorilor. Guvernul AIE a făcut până acum majorările promise, dar e important să găsim în continuare soluții pentru ca profesorii să aibă salarii decente.

O concluzie a vizitei la UTM este că e tare bine să ne întoarcem din când în când în urmă, să ne amintim de unde am plecat, cine au fost cei care ne-au format, să le mulțumim și să-i ajutăm, în limita posibilităților pe care le avem fiecare.


Pe curând,
VP 

Комментариев нет:

Отправить комментарий